Jungle Juice Bar on suomalainen smoothie- ja mehubaariketju, jolla on tällä hetkellä noin 50 toimipistettä ympäri Suomea. Kiinteiden myyntipaikkojen lisäksi ketju palvelee asiakkaitaan myös sesonkipisteistä käsin. Kesäaikaan Jungle Juice Boxin ja Jungle Juice Bussin voi löytää esimerkiksi vilkkailta toreilta, huvipuistoista tai hiekkarannoilta. Lisäksi erinomaisesti startanneen Jungle at Home -tuotekategorian lanseerauksen myötä smoothieita ja pakastesmoothiemixejä on saatavilla nykyään myös ruokakaupoista.
– Smoothiet valmistetaan alusta alkaen paikan päällä, ja kaikki pisteillämme käyttämämme mehut ovat paikan päällä tuorepuristettuja. Haluamme tuoda asiakkaillemme positiivista energiaa sekä edistää terveellisiä elämäntapoja niin kauppakeskuksissa, ulkoilmassa kuin kotonakin. Kehitämme tarjontaamme kaikilla näillä osa-alueilla, jotta voimme tarjota mahdollisimman monelle asiakkaalle smoothieitamme, jotka tekevät hyvää sekä keholle että mielelle, kertoo Jungle Juice Barin CFO Eero Lamminen.
Jungle Juice Bar ja Winpos aloittivat yhteistyönsä 2018. Lammisen mukaan yhteistyö Winposin kanssa on toiminut hienosti, ja kassajärjestelmä soveltuu ketjun toimintaan erityisesti helppokäyttöisyytensä ansiosta.
– Myyntitilanteessa jokainen asiakaskohtaaminen on meille todella tärkeä, ja erinomaisen asiakaskokemuksen taustalla on loistava, iloinen ja osaava henkilökuntamme.
Lammisen mielestä ihmiset ovat ehdottomasti myös yksi Winposin vahvuuksista.
– Winposilta löytyy osaavia ja auttamishaluisia asiantuntijoita, joiden kanssa on ollut helppoa ja miellyttävää tehdä yhteistyötä. Tärkeä meille on esimerkiksi viikonloppujen ja iltojen päivystyspalvelu, joka on toiminut kuten pitääkin.
– Ketjuna meille on ollut tärkeää, että Winpos-kassajärjestelmä on ollut uusille työntekijöille helppo omaksua ja vakaa. Monet työntekijämme ovat meillä ensimmäisessä työpaikassaan. Olemme pyrkineet räätälöimään kassanäkymää niin, että käyttö olisi henkilökunnalle mahdollisimman helppoa, ja esimerkiksi värikoodeilla löytää helposti vaikkapa vihersmoothiet, hedelmäsmoothiet ja proteiinismoothiet, toteaa Lamminen.
Kassojen asiakasnäytöt apuna mainonnassa
Eero Lamminen on ollut tyytyväinen myös ketjun käyttämään kassalaitteistoon ja erityisesti asiakasnäyttöihin, joita pystytään hyödyntämään hyvin mainonnassa.
– Kassapäätteissämme olevat suuret asiakasnäytöt ovat aktiivisesti käytössä. Näytöillä promotaan esimerkiksi uutuustuotteitamme, joten ne toimivat hyvin viestinnässä. Esimerkiksi kun julkaisimme Jungle Juice Bar -kanta-asiakassovelluksemme, pystyimme hyödyntämään asiakasnäyttöjämme viestinnässä, kertoo Lamminen.
Jungle Juice Barin oma kanta-asiakassovellus JJB APP on integroitu Winpos-kassajärjestelmään. Sovelluksen ansiosta asiakkaille voidaan tarjota mahdollisimman relevantteja tarjouksia ja päästä paremmin dialogiin heidän kanssaan esimerkiksi asiakaspalautteen osalta. Käyttäjät voivat tehdä sovelluksella ennakkotilauksia ja myös maksaa juomansa. Lammisen mukaan käyttöönotto on onnistunut loistavasti.
– Asiakkaamme ovat ottaneet sovelluksen erinomaisesti vastaan, ja kehitämme sovellusta ja tarjontaamme palautteen perusteella.
Jungle Juice Bar ja Winpos kehittävät tilaus-, kassa- ja palveluratkaisujaan tulevaisuudessa teknologian kehityksen myötä ja asiakkaiden tarpeita kuunnellen. Lamminen uskoo, että tulevaisuudessa avainsanoja maksamisessa ovat helppous ja turvallisuus.
– Lähimaksut lisääntyvät entisestään. Käteisen osuus tulee vähenemään, mutta tässä korostuvat eri asiakasryhmien tarpeet, ja kehitys tulee olemaan erilaista ja -aikaista eri asiakassegmenteissä. Kehitämme tilaustoimintojamme ja otamme uusia maksutapoja käyttöön kuunnellen asiakkaidemme toiveita ja tarpeita.
Artikkeli on MaRan yhteistyökumppanin Winposin tuottama.
Edelläkävijä ympäristöalan palveluissa
10.09.2024